Friday, July 6, 2012

Musixx Core Fest Volume 2

Flyer lama. Yang baru punya aku tak ada.
Okay, The best event ever! Thanks organizer Peja, Rainy, and others for making this happened! Lets start from the beginning. Mula Aina dengan Adii datang rumah aku dulu and then kitorang gerak sama sama pergi Central market terus naik bas. Then dah sampai sana kitorang lepak kedai mamak dulu yang ada dekat bawah Doppel tu. Time ni dah pukul 3 lebih. Event belum start lagi. Then jumpa Kak Rainy, dia kata dalam pukul 4 baru start. Sekali pukul 5 daa start, hahaha, biasa lah tu kan. After makan kitorang jalan jalan kejap dekat Central market tu lepastu terjupa Adelyn. time ni aku ada ticket extra, aku tanya dia nak tak. nasib baik dia nak, aku dah tak tahu nak jual dekat siapa, hahaha. Then kitorang lepak dekat mamak tu sampai lah pukul 4 lebih cenggitu. Then kitorang lepak dekat tangga doppel tu. Boom! Jumpa Hunny, hahaha. Lepak lepak dengan dia lepastu aku agak terkejut Hanif tegur aku, hahaha. Budak budak Sleeping Sorrows bukak booth Drop Dead dekat situ. Mengalir air mata je aku tengok, bukannya dapat beli, hahahaha. Booth T.I.T.A pun ada. Then ada lagi 2 3 booth dekat situ. Okay then pukul 5 start. Mula mula sekali band As You See. Aku tak kenal band ni, aku kenal Drummer dia je, Putera, hahaha. They were pretty awesome (Y) Then lepas je dorang habis Sleeping Sorrows pula perform. Time ni kebanyakkan perempuan duduk depan stage tu, hahaha. Mr.Big kata Sleeping Sorrows ni band kesukaan para wanita, hahaha. Then ada dua tiga orang perempuan tu duk mekik mekik jerit nama Fendie dengan Hanif. "Affendi Nasir! Affendi Nasir! awww comelnya dia. Jimmy pun sama! tengoklah tengoklah" hahahaha, fangirls do! Tapi kan agak annoying. Gewdix, muahahaha. Aku dengan Aina buat pose tangan di dada mata keatas je, muahaha. Sleeping Sorrows bawa dua lagu baru tak silap dengan lagu The Devil and Beguiler. Aku tak pernah tengok dorang perform lagu A Taste Of Prognosis. Best lah lagu tu. Lepastu SOG pula perform. Time ni pun best! SOG kan :D Aku tak ingat dorang bawa lagu apa, yang aku ingat dorang bawa lagu bola tu, apa tah tajuk dia, aku lupa XD Lepastu Grenade ada kan? Then ada lagu baru dorang Stalingrad, betul lah kan? Aku lupa, muehehe. Lepas SOG band Boulevard tak silap aku. Entah lah, aku lupa dah. Yang aku ingat ada rehat. Then aku, Aina dengan Hunny rehat dekat kedai mamak tadi. Time ni Adii dah balik dah. Dia terpaksa balik awal, ada hal. Kesian dia balik sorang sorang. Masa dekat kedai mamak tu tak tahu kenapa, masing masing happy semacam, hahaha. Nura pun ada time ni, dia duk kehulu kehilir cari kawan dia Echa, hahaha. Nama aku dengan dia sama, Echa :D Kdah, lepas habis rehat band Fall Of Mirra from Singapore pula perform. Dorang boleh tahan juga doh. Aku suka. Time ni crowd semua ganas gila macam nak makan orang bak kata SOG dekat twitter, hahaha. Seriously, aku duduk tepi je weh. karang tak pasal pasal lutut aku terseliuh lagi macam time spirits of the young kids tu. Syukur Alhamdulilah lutut aku okay, tak ada orang tolak aku. Aku dah risau je duduk tengah tengah crowd tu. Lepastu band Ballad For Layla pula perform. Eh jap, aku dapat tangkap gambar dengan Onejet! awwwwwwww ;) Kdah. Macam biasa lah BFL, dorang bawa lagu Trudy Trueblood, The Dead Marshes, Beyond the Aurora and The Awakening kan? Aku pun tak sure, haha. Lepastu Daarchlea perform! Perghhhhhh, gempak gila time dorang. Metal habis, hahaha. Aku dengan Aina macam biasa lah dekat depan stage, hahaha. Ada time tu aku tengah syok headbang lepastu terstop kejap sebab terhantuk dekat guitar Emme. Sakit doh! Sampai sekarang benjol, bila pegang still sakit T.T Tapi tak apa, aku still berheadbang di situ, hahaha. Aku helicopter non stop, hahaha. Aku dah cakap dengan Peyqah nanti time Daarchlea nak helicopter sama sama tapi dia dekat pula time tu, haiyaaa, hahaha. Daarchlea memang the best of the best! (Y) lepas je Daarchlea habis Aina pi mintak Emme pick guitar dia. untunglah dapat! hahahaha. After that Naratu pula perform. Crowd gila babi punya ganas time ni. Aku duduk belakang time ni, takut kena sepak je duduk depan tu, hahaha. Lagipun masa Daarchlea perform badan aku dah kena siku dekat belakang, sakit T.T Mula mula aku duduk tepi lama lama aku jadi boring sebab tak ada kawan so aku duduk belakang. Syukrie pun ada dekat belakang time ni, lepak dengan dia lah kejap. He seems sad and worried at that time, aku tanya but dia kata dia okay je. Aku pun tak tahu nak buat apa, aku duduk je sebelah dia sambil sing a long secara perlahan lagu Pukimak, hahaha. Lepas tu Idzham pula datang cakap pasa DiGi Live, geram je aku, Untunglah dapat masuk final, haha. All the best mate! :D After Naratu, Thy Regiment's turns on stage! I can't describe how the crowd was. Speechless aku tengok dorang. Yang perempuan semua duduk tepi. Memang ganas gila lah. Tapi memang terbaik, hoho. Then aku tak ingat lah bila band canister dengan Hurricane perform, sorry XD Lepastu aku ingat, Caladrius perform second last. Time ni ramai dah balik. cafe tu tak sampai separuh pun orang. Sedih aku tengok. Caladrius best kot! Aku ada record video time dorang bawa lagu His Knife. tapi dalam video tu dengar suara aku je sing a long, takkan aku nak upload, malu XD Lepas Caladrius aku terus balik sebab time ni dah pukul 11:30. Aku balik naik bas, takut tak ada bus je karang. Haaaa, lupa nak cakap. kesian Anura ada orang himpit dia sampai berdarah hidung dia. Dia duduk belakang je lepastu muntah. Lepastu pengsan. Ya Allah, kesian gila dia. Jalan jalan jatuh, jalan jalan jatuh. Dia duduk gombak sekarang, kalau tak dia dah boleh balik dengan aku dah. Okaylah juga naik bas daripada biar dia balik sorang sorang kan. Semua risau je pasal dia. Aku rasa kawan dia hantar dia balik. Kdah sambung bailk. Lepas Caladrius band Breakin Chains pula perform tapi tak dapat tengok, kan dah balik dah. Aku balik dengan Aina sekali dengan kawan kawan dia. Nasib baik dapat bas, Aku risau bas dah tak ada je :/ Sampai rumah dalam pukul 1 macam tu. Balik balik terus makan, lepastu mandi lepastu baru tidur, penat gila weh. BTW, lupa nak cakap. Event ni event last aku dengan Aina akan pergi tahun ni. Sebab kitorang nak focus untuk SPM ;D Ecehhh, ye ye je. Tapi aku rasa nanti aku pergi kot RTW XD Sebab aku tak pernah pergi lagi, nak juga merasa pergi kan, haha. Kdah, gambar pula.















No comments: