Thursday, May 31, 2012

Metalcore VS Post Hardcore.


Tenenene, siapa pergi event ni? Angkat kaki! HAHAHA. Kay, aku pergi. Event ni memang best tapi yang spoilnya band yang best semua last sekali, thus ramai orang dah balik sebab dorang naik bas, mana ada bas lepas pukul 12 kan. Thus making the crowd agak kecil di ditu, hahaha. Kaykay, kita start dari mula. Pada mulanya, Naim gerak rumah aku dulu, dia nak parking motor dekat situ plus simpan helmet dia. Then kitorang pi bustop naik bas pi IOI dulu nak jumpa dengan Aina. Kesian dia, dah sejam lebih dia tunggu kitorang dekat Mc'D tu hah, Naim ah! Lambat, pastu aku pulak yg kena -,- hahaha. Sampai sana, kitorang semua makan dulu.Lepas makan, terus gerak pi Central Market. Dah sampai sana, kitorang mcm org tak tentu arah tak tahu nak pi mana, sebab show tak start lagi -,- Pukul 6 mcm tu baru start. Janji melayu kan, hahaha. Then kitorang lepak dekat depan doppel tu, time nih kitorang jumpa Hunny dengan Adam. Tak sangka pulak dorang ada, haaaa. Lepastu kitorang jumpa Hutch. lepastu kitorang lepak je dekat luar cafe tu sampai lah boleh masuk.Then bila dah masuk still tak start lagi -,- aku dengan Aina takut balik lambat je, sebab Aina memang nak tengok The Padangs tapi dorang gerenti punya last. Kalau nak tengok kitorang kena overnight lah kan, nak naik cab takde duit -,- Kay, back to the story. Mula mula band Asthalin start perform lepastu aku tak ingat band apa. Yang aku ingat Maddthelin start pukul 8 lebih. Yasmin baik gila doh. Time aku dgn Aina pi  toilet, kitorang terserempak dengan dia, kitorang tegur lah dia. Dia baik je layan kitorang :D Then time dekat dalam cafe tu bnyk kali dia senyum dekat kitorang and time lagu Dawn Of Tomorrow dia bagi mike dekat aku dengan Aina. Baik doh dia ;D Kay, then aku tak ingat I, Revival selepas or sebelum Maddthelin. Apa yang aku ingat, aku duduk belakang time dorang tgah perform. Aku dulu minat dekat I, Revival, but start je frontman dorang jeling dekat aku time Krash Out, terus hilang minat aku -,- Lepastu band The Derp Goes Rawr was fucken sick! They have a chick screamer you know, gempak doh elle :3 Band Caladrius pun best, Nash baik doh, dia bagi kitorang air dia, hahaha. Plus aku suka keyboardist dorang, cun weh. jealous dengan rambut dia -,- Band Azure For Janne pun best, tak percaya aku dorang dah lima bulan tak perform, lama tu. Then ada satu band ni aku tak tahu band apa, tapi dorang main bapak lama gila, nak dekat sejam camtu. Time tu dah pukul 11 lebih, aku dengan Aina dah menggelupur nak balik, tapi tak nak miss The Padangs. Bengkek je aku dengan band tu, lama gila perform -,- Then dah pukul 12 cenggitu baru Ballad For Layla start main. Crowd dah tak ramai dah time ni. So agak lepu di situ, hahaha. Tapi kan aku dapat tegur One Jet, awwwwwwwww. Suka gila ahhhh. Time dia ada dekat depan aku, aku cakap "Hi One Jet", lepastu dia cakap Hi balik then dia senyum sambil melambai kedua dua belah tangan dia, happy gilaaaaaaaaa aku XD Minat kot dekat dia, dahlah suara kecil macam perempuan, comel lepastu aku suka tengok dia sebab dia pakai braces lagi double triple comel and and and aku suka dia sebab dia chubby lepastu dia macam pemalu sikit, meowwwwwww. Then time dia dah habis perform aku dapat high five dengan dia, asdfghjkl! Gosh, im such a fangirl! HAHAHA. Kay back to the story lepas je BFL perform Naratu pulak perform. Aku suka frontman dorang, sempoi je (Y) Ada satu lagu tu lagu Kau bangsat ke Pergi Mampus tak silap aku dia boleh shuffle dekat stage tu, terbahak bahak aku gelak, HAHAHA. Awesome ah dia. Then closing dorang bawak lagu Pukimak, perghhh, the best of the best! Time ni dah pukul 12.30. Kitorang bertiga ingat nak overnight, tapi lastlast Naim nak balik naik cab. nasib baik dia ada duit! Time ni duit aku tinggal RM5 je weh -,- Aina ada lagi RM10. Tak pernah pernah aku pergi event bawak duit cukup cukup, bila aku buat mcm tu mesti ada je benda yang perlukan duit lebih -,- Sambung balik, lepas je Naratu the last band iaitu The Padangs naik stage. Akhirnya! Saat saat yang dinantikan, hahaha. Aku time ni dah penah sangat dah, aku just duduk tepi je tengok dorang perform then aku ada record video dorang. Satgi aku bagi link. Aina happy gila sebab dapat jumpa Bazz. Dia minat dekat mamat tu, hahaha. Dia dapat pick guitar Bazz, untunglah. Then kitorang dapat snap gambar dengan The Padangs. Dorang baik jugak doh :) Nah gambar and video :

Maddthelin



Ballad For Layla



Yasmin :)


Naratu


The Padangs








Kay now kita bukak topic baru pulak. Harini Isnin haritu band aku, Kyronex pi audition dekat One Utama untuk event DiGiLIVE Sekolahku Berbakat. Banyak jugak talent yang ada dekat sana. And ada sorang perempuan ni sedap gila suara dia :D Fatimah pun masuk, dia nyanyi solo. Lawa gila doh dia, dengan baju lip lap lip lap dia, dia bawak lagu Adira :3 Aku dengan band bawak lagu Sweet Child O Mine. Aku harap kitorang semua dapatlah ke peringkat seterusnya, amin! Kalau menang dekat final dapat RM5000 wehh, perghhh banyak tuh! Sorang dapat RM1000! Shopping sakan lah aku lepastu, HAHAHA. Berangan jauh lah aku ni, baru stage 1 dah sampai kesitu -,- hahahaha. Ni ada video time audition tu, moh le tengok :



Lawa gila kan Fatimah? :3

Berangan~

Budak comot XD

Time ni tengah tunggu turn :D

Lawa kannnnnnnnn? Lip lap lip lap XD

Zu dengan Joshua :)

Gambar tak banyak, masing masing tengah nervous takde masa nak tangkap gambar sgt. Anak cikgu, Atiqah ada tangkap gambar, tapi tak upload pun, haihhh -,- Kepada mengkome yang belum like kitorang dekat Facebook, mai leh like ye, support kitorang eh? Teka link ni pastu like Kyronex hehehe, terima kasih :* kay lepas ni, aku nak pergi event yang ni:


Freeeee bhai masuk! Muahahaha. Dahlah ada Sleeping Sorrows dengan MC16, Caladrius, BT, This Sunday lagi! Perghhhhh, best kot (Y) Dahlah DFYA supporting label, memang aku pi lah kan, haha. Then 20 Jun ni keluar lagi pi tengok Crossfaith \m/


Ticket aku dah beli dah, early bird, muehehe. Tapi tix tu ada dekat Boyfriend Nura. Aku harap ianya berada di dalam keadaan yang baik baik, HAHAHA. Kdah, tu je so far. Act ada lagi, tapi nanti ah aku update, penat ah menaip, kbai :3





5 comments:

FARAH said...

cik aracy berbaju flag tu pun ade ? heh

FARAH said...

cik aracy berbaju flag tu pun ade ? hehh

ECH▲ said...

dah nampak lagi tanya, HAHA XD

FARAH said...

saja datang menyapa :)

ECH▲ said...

hehe, okay :>