Wednesday, May 16, 2012

Gegey Fest 2012.

                  Hiiii readers! As most of ya'll know, hari sabtu haritu aku pergi Gegey Fest 2012. Kita mula daripada mula ya, haha :p Okay, mula mula malam tu Aina & Nura tidur rumah aku. Lepastu besok pagi pagi dah bangun siap siap, masing masing memang tengah stoked gila babi, hahahaha. Pukul 11 kitorang dah keluar rumah nak pergi dekat bustop. Pukul 12:15 camtu kitorang sampai KL Sentral. Then kitorang terus naik monorail turun dekat BB sebab kitorang nak pergi singgah Dolls Store kejap nak beli ticket Crossfaith, sekali bila dah sampai ,acam haram belum ada lagi -,- Aku dengan Nura kecewa gila, dahlah penat nak jalan sampai sana, haha. Then, kitorang patah balik nak pergi KL Sentral yang lagi satu tuh, but Nura pergi TS jap, katanya nak jumpa kawan dia. Aku dengan Aina pergilah dulu. Then, kitorang lepak Mc'd makan jap. Lepastu baru Nura sampai, then dia kata dia kena tipu, kawan dia takde pun dekat situ, jahat gila, kesian dia, haha. Lepas makan kitorang terus naik cab pergi Solaris Dutamas. Sampai je dekat sana, Najib, Zhack, Zaki, Apis dah sampai dah. Yang bengangnya Zaki cakap dia tak dapat pergi, dia cakap dia balik Melaka, sekali dia tipu. Orang Melaka mmg macam ni eh Zaki? HAHHAHA XD Time ni dah pukul 2 lebih dah, but still belum start -,- dekat flyers kata pukul 12, janji melayu kan, hahaha. Plus, time tengah tunggu dekat luar tu kan, budak budak Sleeping Sorrows ada lalu depan kitorang, then tiba tiba James lambai dekat aku. Sumpah aku terkejut, aku ingat dia babai orang belakang, aku cepat cepat aku check belakang  lepastu baru lambai balik, hahahah XD Then, Tunggu punya tunggu sekali pukul 4 baru start. Mula mula sekali start Sleeping Sorrows. Aku terlepas 2 lagu dorang perform, semua salah Nura! Aku pegang ticket dia, dia pergi makan, so aku tunggu dia kejap dekat depan tu, lambat gila dia sampai, aku dah menggelupur dekat luar tu nak masuk. Dahlah terlepas lagu The Devil! Lagu favorite tu! Sikit lagi aku nak nangis, aku pergi Gegey sebab dorang ah! :( dengan Heart A-Tack sekali, nasib baik dapat tengok Heart a-Tack, kalau tak aku balik rumah terus -,- Aku ada record tau time HAT perform lagu Hilangkan tapi aku tanak upload, sebab dalam video tu nampak aku tengah jatuh, maluu! HAHA. tengah syok recording sekali boleh pulak ada mamat ni stage dive dekat atas aku. Jatuh terduduk aku dekat situ, nasib ada orang tolong tarik -,- Tapi tu okay lagi, time band apa tah, aku boleh jatuh terbaring! Lagi dahsyat siot, dahlah tak ada orang tolong, punda betul -,- Malu je aku, ramai pulak yg nampak, tapi aku buat bodoh je, aku bangun then aku masuk dekat crowd cepat cepat, elak malu, hahahahaha. Azizul nampak pulak time tu, dia gelakkan aku pasal tu -,- haha. Kay, then time Thy Regiment, Restraint memang best! Lagi lagi time Daarchlea, kitorang semua headbang macam nak putus dah kepala, hahaha. But yang paling best time kitorang buat circle then headbang ramai ramai, perghhh, terbaik (Y) Nura, 2 kali kena siku dekat bibir, then pierce hidung dia boleh terbukak and earplug dia jatuh hilang terus, hahaha, kesian dia. Aku pulang subang aku jadi senget, hahaha. Then time rehat tu, tak silap aku dengar dorang kata rehat 1 jam. so kitorang pi lah makan, then bila masuk balik dah start dah. Aku ingat baru je start, sekali The Padangs dah lepas, mengamuk Aina. Aina memang nak tengok The Padangs, geram gila dia, bad mood sampai balik. Then time Love Me Butch, bolehlahh, aku tak minat sangat dekat dorang. Time Ballad For Layla pun best! Onejet comel oh :) And then time Danger Ranger gila awesome! Seriously, aku dah minat gila dekat band dorang. Dorang bawak genre happycore kan? Suka gila dekat dorang! Time dorang lah aku paling happy! Yang kelakarnya, tak pernah pernah orang bawak lagu Sheila On7 dekat gig, hahaha. Tapi layan lah jugak. Dia bawak lagu yang "Ku petik bintang, untuk kau simpan, cahaya yang terang, berikan kau perlindungan, sebagai pengingat teman" Haa, tu je yang aku ingat, haha. Aina blur je sebab tak tahu lagu, hahaha. The time King Ly Chee, gempakkkkkkk! Memang semua crowd all out lah. But kitorang yang perempuan dah penat, so kitorang duduk tepi je tengok dorang, hahaha. Lagipun semua ganas ganas belaka time tu, karang ada yang balik lebam kat mata pulak, tak berani den, haha. Tapi yang paling aku geram kan, bila orang stage dive dekat belakang aku, time dia nak naik tu kepala aku tersepit dekat bawah dia, sakit weh, rasa mcm nak patah tengkuk aku and also time tengah feel haedbanging orang boleh pulak pijak kepala, sakit derr, haha. Tapi nama pun gig kan, mestilah sakit. Kalau tak sakit, well you're doing it wrong, haha. Then lepas je KLC habis kitorang terus gerak, ingat nak balik tapi tak boleh sebab dah pukul 12 time tu, tak ada bas dahh :/ So kitorang lepak jap dekat mamak bawah Publika tu. Minum minum jap, pastu kedai tu dah nak tutup kitorang naik cab, pergi KL Sentral. Nura balik dengan member dia. Then sampai dekat KL Sentral kitorang lepak dekat Mc'D, semua tengah boring taktahu buat apa, lepastu Aina cakap dekat Najib " kenapa tak bawak kad? Kalau ada boleh main" Najib terus pergi dekat kedai MyNews hub tu eh, apa benda tah kedai tu, dia pergi beli kad dekat sana. Then main lain kad sampai pukul 3 pagi mcm tu. Time ni semua dah ngantuk, Aina, Zaki dengan Apis dah selamat dah tidur, haha. Aku duduk sorang sorang dekat situ. Najib dengan Zhack pergi chargre phone dekat tepi Mc'D tu. Then Apis bangun pergi dekat dorang aku pun ikut sekali, charge phone sekali. Then tak lama epastu Aina bangun, datang dekat kitorang. Then Zaki pun sama. Lepak dekat tepi tu mcm orang homeless jap, hahahah. Then tepat pukul 5:30 kitorang gerak kedai mamak dekat dekat dengan station KL Sentral monorail tu, makan jap dekat situ. Time ni semua tengah happening, ngantuk tadi hilang terus. Non-stop gelak dekat kedai mamak tu, kecoh je, hahaha. Tapi memang best lah, walau pun penat penat semua still happening, okay je :D Part paling bestnya kitorang ejek Zhack, HAHAHA. Aku, Aina dengan Najib hentam dia habis habis! hahaha. Then pukul 6:30 cenggitu aku dengan Aina gerak bustop, yang lain gerak naik train. Dalam pukul 7 mcm tu bas sampai. Pukul 8 baru sampai rumah. Selana dekat dlm bas tu, aku tidur je, tak boleh tahan, Aina kata aku tidur mulut ternganga, HAHAHA. Aku dah tak peduli apa dah, dah penat sangat, haha. Sampai rumah tak mandi tak apa aku terus menuju ke katil, HEAVEN! Pukul 2 baru aku bangun. Ni yang paling tak best, bila bangun satu badan aku sakit! Especially tengkuk dengan belakang. Nak tunduk toleh tak boleh -,- hahaha. Aina lagi lah, lutut dia lebam gila, sebab dia kan dekat depan stage tu, asyik kena tolak je dari belakang, sampai lebam lutut dia, besar weh, terkejut aku tengok, hahaha. Btw, here's some picture i've taken on that day :)














Hihihihi. Next stop Metalcore vs Post-Hardcore! Line up semua best :D Nah flyer:


And also this 20 June, i'll be going to Crossfaith & Her Name In Blood LIVE in Kuala Lumpur! Crossfaith tu wehh! Jangan main main, minat dekat dorang :D Flyer dia aku tak ada ahh. But at the same time, aku nak pergi yang ni :


Tapi tengoklah tarikh dia 23 June. Crossfaith 20 June, banyak duit aku nak pergi :'( Dahlah yang ni under DFYA, Sleeping Sorrows pun ada. Hummm, tak apalah Crossfaith punya pasal kan. Bukan selalu dorang datang Malaysia. Sleeping Sorrows 30 June ni pun dorang ada kan? Yang Musixx Core Fest 2 tu. 


Naratu, BFL, Daarchlea, SOG pun ada. Aku pergi yang ni jelah. Insyaallah :) Yang penting dapat tengok Sleeping Sorrows. Kdah, aku dah penat menaip, kbai :)



No comments: