Sunday, January 1, 2012

Skaterock New Year Fest 2012 :D



Let me start by saying, IT WAS AMAZINGGGGG! the best gig evah! Like seriously, gila gila awesome! Kay kay, jom start dari mula, haha. Kan aku cakap sepatutnya aku kena tidur dekat Bangsar dulu kan? Act, tak jadi pun, kitorang ada problem sikit. Then, semalam Gg kata volunteers kena datang pukul 10. Aku dengan Aina takut sampai lambat so kitorang naik cab jelah pi sana. Sekali pukul 9:20 dah sampai sana, awal sesangat en? -,-   Last last sepatutnya start pukul 12 tapi pukul 2 baru start, buat penat je sampai awal, haha -,- Then sampai sampai je kitorang jumpa Ein. Pergi tegur dia dengan crew yang lain then kitorang pergi Burger King, breakfast jap dekat situ. Then dalam pukul sepuluh lebih kitorang lepak dekat gelanggang futsal tu sampai lah kitorang ada kerja nak buat, HAHA. Then band Damn All Regret buat opening. Arief punya scream, woahhhhhh, gila ahh an :D Aku lupa pulak nak keluarkan camera time tu, tak dapat snap gambar dorang -,- Lepas tu ada band The Only Cure Is Dying, The Padangs, Dichi Michi and ada banyak lagi aku lupa, ngehehe. But The Padangs memang awesome! Plus vocalist dia handsome macam mat salleh, HAHA. Time tengahari tak ramai lagi, ada dalam 50 je camtu. Then lepas pukul 7, hah hambek, aku rasa ada dalam 1000 orang, woohoo! Btw, aku dengan Aina sepatutnya jaga booth DFYA tapi disebabkan kami lupa diri semalam tugas kami diabiarkan begitu sahaja, sorry DFYA :/ Mula mula aku, Aina dengan Mimie just duduk dekat belakang, just headbanging sikit sikit. Lama lama Aina dengan Mimie makin kedepan and join the boys mosh. Sumpah terkejut aku tengok dorang, HAHA. Then kitorang jumpa Hunny, she came all the way from Johor to come here, gila ah, haha. Dia pun join Aina dengan Mimie mosh, aku just duduk belakang je tengok. But time Tres Empre, aku dah terikut dorang, HAHA. Kitorang headbanging to the extreme time tu. Enam kaki naik dekat kepala aku, then 3 orang lompat dekat belakang aku sampai aku nak terjatuh, sumpah sakit. But mosh kan, biasa lah tu, haha. Tengkuk aku sakit gila time ni. Tambah lagi time SOG perform, nak tercabut dah aku rasa. Daripada malam tadi sampai sekarang aku tak boleh tunduk kepala, just kena straight atau dongak je boleh, nak toleh kiri kanan pun sakit, darn it! Yesterday was my first time mosh. Dekat rumah pun aku tak pernah cuba. Aku tak suka pon mosh ni but semalam I WAS TOO HIGH ON MUSIC! I just lost it! This is the first and the last time i'm going to mosh, i promise you that. After SOG and band apa tah, kitorang tak layan, so kitorang rehat jap. Then time Heart-A-Tack kitorang datang balik. Time ni aku just duduk tepi stage and record dorang. Aina, Mimie and Hunny, mosh, haha. First dorang perform lagu baru dorang Yeepa The Awesome, then dorang nyanyi cover lagu ADTR apa tah tahujk lagu tu, lupa dah. Then last sekali lagu Hilangkan. Time ni ramai nyanyi. Nah video, aku baru upload tadi :

Time ni aku just layan, sing a long je. Lepas je Heart-A-Tack perform aku dah tak ingat sangat dah apa yang berlaku. Dah penat sangat dah time ni. Aku fikir nak tidur je, tu je. Aina, Mimie dengan Hunny dah telentang dah dekat tepi gelanggang futsal tu, aku okay lagi, haha. Tengah syok berehat then kitorang dengar suara Sab, Stubborn tengah perform! So kitorang pergi lah tengok, then terlentang balik then dengar pulak Second Combat perform bangun balik, tengok lagi, HAHA. Lepas tu Mimie balik, abang dia ambil. Aku dengan Aina terpaksa overnight. Sebab time tu dah pukul 2AM. Mana ada bas dah :/ Then kitorang tolong kutip sampah, after that pergi Bangsar, tidur dekat Urban Village sana. Kitorang sebilik dengan Yien :) Then pukul 9:30 pagi tu Aina dah kejut aku suruh balik but aku buat bodoh, aku tidur. Pukul 10:30 baru aku bangun, HAHA. Then Kak Yien pun bangun. Lepas dah ready nak balik, Aku, Aina, Yien and Gg pergi breakfast dengan kitorang. Gg belanja, THANKS NIGGA POLAR BEAR BROTHER ^^ haha. Dorang hantar kitorang sampai station Bangsar. After that kitorang turun dekat KL Sentral and naik bas masing masing. Pukul 1 tadi aku baru sampai rumah. Kasut Macbeth aku dah tak ada rupa kasut dah, habis kotor. Dahlah first time pakai T.T Btw, masa mula start mosh pit tu ada banyak rumput and batu tau. But lepas habis gig tu, terus clear tempat tu. Satu rumput pun tak ada! HAHAHA XD Kdah tu je, aku nak tidur. Tengkuk aku still sakit :/ Kboi.

No comments: