Wednesday, March 28, 2012

I can't take it anymore!

Kayyyyyyy, aku cukup geram dengan kawan aku ni Taste aku dengan dia sangat berlainan! SANGAT SANGAT LAIN! For instance, aku cakap Ronnie Radke tu handsome, dia cakap tak, then dia cakap "aku tak fahamlah apa yang kau nampak" Kalau dah cakap tak, k aku respect. Tapi tak payahlah cakap mcm tu. Macam kau ada better taste than me, bitch please. Lain orang lain citarasanya. Aku malas nak cite kat korang pasal taste dia, nanti aku jadi sama je macam dia. Walaupun orang tu tak berapa handsome, example Emme from Daarchlea, dia kata Emme tu tak handsome langsung. Tapi bagi aku dia handsome sangat sebab aku suka style dia, dia punya pierce, dia punya rambut, dia punya eye make up. Kay, style gila. Tapi dia tak nampak semua tu. Basically aku tak judge orang melalui rupa tapi more to cara dorang dress up and perangai dorang. So far, aku tak tahu perangai Emme macam mana, tapi aku pernah nampak dia 2 3 kali. He looks fine to me. Lagi satu, everytime kalau dia cakap someone tu "handsome" lah kononnya, aku just angguk kepala je. Aku tak pernah cakap "aku tak fahamlah apa yang kau nampak" kat kau.  Sebab aku hormat pendapat kau. Aku tahu kau akan sakit hati bila aku cakap mcm tu walaupun dah banyak kali kau ckp mcm tu dekat aku. Btw, even kawan kawan aku yang lain pun cakap dorang tak faham taste kau kay. And dia selalu ingat dia better dari aku in anything! Haritu aku cakap dekat kawan aku yang aku dah nak pandai buat kick-flip fingerboard ( i've quit fingerboarding like a week ago) then dia cakap "Menipulah, aku pun tak boleh buat lagi, kau dah boleh buat" I replied " Oh, so kau lagi better dari aku lah ni?" Dia cakap " Yelah" Ya Allah, kau tak boleh bayangkan betapa sakit hati aku bila aku dapat tahu kawan baik aku sendiri rasa mcm tu dekat aku. Selama ni kau rasa mcm tu dekat aku. Benda kalau dia cakap sekali tak apa, ni dah 3 4 kali dia cakap mcm tu dekat aku. Then, haritu kitorang pergi shopping tau, dia tanya lah opinion aku tau pasal  satu baju ni, dia tanya cantik ke tak? aku cakaplah tak. Sebab memang tak cantik. Lagi bagus kalau aku bagi my honest opinion daripada aku cakap cantik sebab nak sedapkan hati kau je, lepastu takkan aku nak bodoh sangat nak kawan aku pakai benda yang buruk kan? Takkan aku nak dia spend duit dia beli baju buruk tu? Lepastu adalah dalam 4 5 baju dia tanya lagi cantik ke tak, aku still cakap tak, sebab baju tu tak lawa. Then dia cakap " Kau ni, semua benda tak lawa" lepastu nak marah marah aku. Dah memang betul baju tu tak lawa kau nak aku cakap apa? "Eh lawa lah, kau beli lah, sesuai sangat dengan kau" Macam tu kau nak aku cakap? Lepastu kau balik rumah menyesal sebab beli baju tu? Dah bagi aku tak lawa nak buat mcm mana. Lain kali kau shopping aku taknak ikut, tak ada gunanya pun kalau aku ikut. Then, bila aku pulak tanya cantik tak baju yg aku pilih tu, dia cakap "Entahlah, ikut kau lah" tak membantu langsung! Sebab aku tak tahu opinion betul betul dia. Lagi buat aku fikir panjang nak beli ke taknak, lagi menyusahkan aku. Then, dia selalu cakap pasal friends dekat facebook dia. Baru je haritu, dia ada bukak facebook budak ni depan aku. Dia tanya aku aku kenal tak budak ni. Then aku cakap, tak, mcm pernah nampak tapi tak ingat. Then dia cakap, alah budak ni kita pernah nampak. Aku still tak kenal budak tu. Lepastu nak marah aku cakap "kau apa tahu?" Kalau aku tak kenal orang tu bukan salah aku lah babi, masalahnya kau yang kenal dia, lepastu nak marah marah aku sebab tak kenal dia jugak, kepala hotak kau! Kalau mcm tu semua orang yg kau kenal aku nak kena kenal jugaklah biar kau senang hati tak mcm tu? Kau fikir hati kau je, hati aku kau tak fikir. Then setiap kali aku bgtahu kau problem aku kau tak pernah nak dengar! Hari tu aku cakap "Weh, parents aku gaduh, mak aku lari rumah" DIA BUAT BODOH JE WEH! Bukannya nak nasihatkan aku ke apa. Tapi kalau problem dia, kemain lagi nak suruh aku dengar. I tell you my problems because i trust you, you're my bestfriend, that's what friends do, tell each other problems and make each other feel better, bukannya ignore problem dorang and make them feel like shit!  Aku pun ada pernah ngadu dengan dia yang aku ni insecure, aku selalu fikirkan apa yang org lain thinks about me. Then dia cakap "You are over-thinking, just be yourself" then aku cakap "Kau tak faham, kau kurus lawa, semua orang suka kau, senanglah kau cakap" Lepastu dia buat muka and tukar topic, this also happens bila aku bgtahu masalah family aku dekat dia. Instead of supporting me dia boleh buat muka lepastu tukar topic macam sial! aku tak pernah share pasal ni dekat org lain melainkan kau sorang je, kau patut rasa bangga bila orang share problem dengan kau sebab dorang percayakan kau, ni tak kau lagi menambahkan masalah dekat dorang. Aku dah tak tahan nak kawan dengan kau, semua benda kau je yang nak betul, mana boleh mcm tu. Lagi rapat aku dengan kau lagi banyak aku gaduh dengan kau. Kalau boleh aku nak berpisah dengan kau for a while. Tapi tak boleh nak buat mcm tu, sebab hari hari aku jumpa kau, dekat kelas pun duduk sebelah sebelah, mana nak berpisah mcm tu. Cepatlah sikit habis sekolah, biar aku berjauhan dengan dia. K dah, puas hati aku, Btw, this is Ronnie Radke:







Cute as fuck. Period.



No comments: