Tuesday, February 28, 2012

Band Goes Pop 2012 (Y)


Lemme just say, it was amazingly amazing! So far the greatest event i've ever been to! Actually the second great, the first was Krash Out, haha.But still, memang awesome habis! The crowd, tak payah cakap, semua wild gila! If you were there you can see that i actually enjoyed every moment in there. And i dont know why, but i just can't stop smiling! Daripada first band sampai lah ke Massacre Conspiracy, NON STOP SMILING! Even time aku tengah headbanging tu pun aku still senyum, hahaha. Pelik lah aku ni. Theres also a few familiar faces, most of them adalah friends dari facebook. But tak tegur pun, malu kot nak tegur, bukannya dorang kenal aku pun. Hahh, aku jugak ada dapat kawan baru. Adalah dalam dua tiga orang, haha. Before kitorang sampai dekat venue event, kitorang berkumpul dekat KL Sentral, then naik cab terus pergi venue. Then a few moments after that, my friend Kecik lost his wallet! Dia kata dalam tu ada duit banyak sebab dia nak balik Ipoh petang tu, then ada IC dia, Kad Bank lagi. Kesian gila dekat dia. Kitorang semua risau dekat dia, dahlah ticket pun tak beli lagi. But then he decided to go home, kitorang tong tong bagi dia duit tambang. Actually, kitorang nak belanja dia tix jugak tau but dia kata dia nak balik jap then datang balik. But tak balik balik pun, haha. Okay, lets start our review shall we? Mula mula sekali band Avalon's whisper perform. Time ni tak ramai sangat yang layan dorang just berdiri depan stage tengok tengok gitu je and angguk angguk kepala, haha. After that band SOG, time ni semua energetic. Seriously, i really love Acap's pig squealing, memang awesome habis, double thumps up for you Acap (Y) (Y) And ada satu time ni, one of the kembar brothers cakap, tak silap dia tengah introduce lagu 'Satu Melayu" tak silap lah kan. Guess what? SUARA DIA COMEL GILA! :D Aku cukup suka lelaki suara macam tu, cute je, meoww, HAHA XD Then time lagu Grenade, perghh, the best of the best! Aku ada record, now tgah upload dekat youtube, weehee :D After that band This Sunday pulak perform. Act, aku tak kenal pun band ni, but pernah dengar lah, al maklumlah, budak baru nak belajar haha.. But their performance was epic :D After that THE PADANGS! Dorang memang epic gila! Time ni aku senyum sampai ke telinga nampak gigi terus, HAHAHA. The crowd macam biasa, wild as hell! HAHA. But aku je, duduk tepi sorang sorang record, forever alone, HAHA. After the Padangs, Ballad for Layla is next, one word for describe them, POWERFUL! Dorang punya performance was like very very very energetic. Especially Vocalist dia, maigot, i'm head over heels for him! Amboi, HAHA. But really, dia comel sangat dahlah pakai braces ♥, meowww, hahahahah, gatal lah aku ni XD Then band yang membuat semua orang tertunggu tunggu, A SKYLIT DRIVE! Words can't describe how awesome they was that night. Dorang memang sporting gila and yes suara Michael sangat sangat sangat sangat sexy, HAHAHA. Suka sangat suara dia, kecil je :) Btw, i think Brian notices me! WEEEEEEEEE :D But judging from the way he looks at me, i think that he thinks that i'm just a fangirl sebab aku tak boleh berhenti senyum tengok dorang time tu, HAHA. And also time nilah aku baru nak start headbanging and loncat loncat segala, haha. I really enjoyed myself on that day unlike masa dekat Skaterock, time tu aku macam headbanging tak ikhlas, haha. But on this event, datang dari hati niat nak headbang tu, HAHA. And then aku ingat dorang dah habis perform tau, so i went out to buy some drinks, then bila masuk balik dorang tgah play lagu Wires and the concept of breathing! Dahlah itu lagu fav aku among the other songs. But time aku masuk tu dah separuh jalan dah lagu tu, haihh :/ And time ni Zizan bagitahu aku yang spect dia patah. Then dia tak boleh nak nampak sangat. Kesian gila dia, haha. After A Skylit Drive, tibalah giliran One Buck Short :D Time ni crowd tak happening sangat sebab semua dah penat! hahaha. Kitorang sema terlentang duduk dekat belakang sambil minum air sebanyak yang mungkin, haha. But performance dorang okay lah, aku suka part dorang perform lagu Last Friday Night :D Then up next, DJ Nas-T and Ash from Massacre Conspiracy turn to raise the roof! Dorang berdua sebijik macam Skrillex and Oliver Sykes! They're like the Malaysian version of them :D Time ni i forgot who i was, i was dancing like crazy, loncat sana loncat sini, headbang sana headbang sini, hahaha. I REALLY ENJOYED MYSELF! But macam biasa aku just syok sendiri je dekat situ, menari sorang sorang. Aina dengan Najib dekat depan, Zizan dekat belakang, aku dekat tengah tengah, aku ni sampai bila bila forever alone T.T HAHA. Time ni pun aku ada record dorang perform, nanti aku upload :D But seriously, time DJ Nas-T nilah aku enjoy 100%. No no no no no 150% walaupun aku dah penat, sampai lutut aku pun sakit but aku still kept dancing. I just can't stop myself, haha ;) And the show ends up with Massacre Conspiracy! They were stellar! Crowd tak reti reti nak penat, aku rasa dorang lagi energetic time ni, haha. Aku dah penat dah time ni, just duduk tepi tangkap gambar, haha. But ada jugak yang dah penat. Here are some of the pictures i took:








Then lepas je MC16 habis, kitorang terus keluar. Before balik singgah Toilet jap, freshen up. Then lepas keluar toilet, i realize something. HANDPHONE AKU TAK ADA DALAM POCKET! Menggelabah aku time ni, habis beg aku semua aku keluarkan but still tak jumpa so i went back to the toilet, pun tak jumpa! Rasa nak nagis je time ni. Aina dengan Najib pun ada tolong cari, but tak ada. Handphone tu aku tak kisah sangat, aku just sayang content dalam phone tu, lagi lagi lagu and gambar! Lagu semua ada dalam 300++ then nak cari balik lagu tu semua? -..- Aku frust menonggeng time ni fikir pasal phone tu :( Then after naik cab akak aku call Aina, then aku dapat berita yang lagi teruk, My Tokpak Meninggal dunia petang semalam :'( Terkejut aku. Now aku baru je balik dari kampung Teluk Intan, Perak. Kalau korang tengok berita tadi, ada keluar pasal arwah tokpak aku, nama dia Zahari Hasib. Dia seorang penulis sajak. Al-Fatihah untuk beliau :(

No comments: