Friday, December 16, 2011

Gay is not okay.


"Seorang pelajar, Arif Alfian Rosli yang dipercayai hilang di Dublin hari ini mencetuskan kemarahan rakyat Malaysia apabila dikhabarkan berkahwin dengan pasangan gaynya, Jonathan. Apa yang menjadi isu ialah dia lengkap berpakaian baju Melayu hitam berciuman dengan pasangannya."

SIAPA TAK MARAH WEH?! Dahlaa melayu, islam, pakai baju melayu lagi tu. Ehh, memalukan kaum lah kau ni jantan. Perempuan belambak lawa lawa dekat dunia ni, kaum sejenis kau jugak kau pilih? Kau tak takut ke dengan azab Allah? kesian aku tengok kau macam ni. Malaysia ni pun dah teruk sangat. Enough lah with the gay union, now this? sedih aku.

"Rosli memberitahu, Ariff, 28, yang cemerlang dalam Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) mendapat tajaan pinjaman boleh ubah daripada Petronas untuk melanjutkan pengajian dalam bidang perubatan di United Kingdom (UK)."

Bak kata akak Syarrah. Belajar pandai pandai tapi songsang buat apa? Buat malu mak bapak je. Aku pantang betul tengok orang gay ni. Kalau matsalleh tu peduli apa aku, ni kaum aku sendiri, seagama dengan aku. Ya Allah, apa nak jadi la. Aku bukan nak aib mamat ni, tapi dah teruk sangat dah, sampai kahwin. Sedih sangat T.T Nabi tak mengaku umat tau. Tapi kalau aku membebel ni pun tak ada guna kan? Baik kita doakan dia je supaya Allah bukakan hati dia untuk ke jalan yang benar, kay? Dah, aku malas nak cakap lagi, mak aku buat sakit kepala je fikir hal macam ni. Btw, besok aku, Adii and Aina nak pergi jenjalan dekat kota raya sana. Abang Adii ajak, haha. And also, say hi to macbeth, sebab aku akan beli kasut tu esok, muehehehehe. Aku harap duit aku cukup :/ Kbyeeeeeeee :)

No comments: