Monday, April 4, 2011

Kem Lencana Keahlian Pengakap '11, HOHO :)

Macam macam mood ada :):(
Yeah, now aku dah rajin,
Mari menaip, haha :D
Okay, lets start with day 1.
Mula-2 aku pegi sekolah dulu,
Then, balik sekolah terus balik rumah siap siap,
Then tumpang ayah mirul.
Sampai sampai terus kena buat kerja, angkat barang then MASAK!
MASAK BHAI!
Aku dahlah potong bawang pon tak lepas, then nak masak lah kan? HAHA!
Masa kena potong bawang tu, aku kira satu satu bawang putih yang aku dah kupas.
Budak budak lain gelak je tengok aku, HAHA :D
Then, tak boleh mandi! WHATAFARK lah kan?!
badan aku satu hari satu malam gatal, dah mcm kena ulat bulu.
Then tido pukul 3.
Hari 2 pulak,
Sepatutnya bangun pukul 4.30 ( BAPAK AWAL!)
Tapi aku bangun pukul 5.15, HAHA xD
Kak Fatin a.k.a MAK TIRI KAMI, buat muka bila aku sampai dapur.
Lantak kaulah, aku penat sangat time tu, malas nak layan.
Dahlaa suka arah arah orang,
Tahulah dia Ketua QM Makanan,
Tapi arahan dia dah macam troop leader,
Kau buat tu, kau buat ni, tapi aku tengok kau bagi arahan je,
Kerja buat sikit je, amcam haram.
Then masa hari tu untuk lunch kitorang masak nasi, sardin, telur dadar.
Nampak macam simple, tapi berjam jam masak baru siap.
PENAT GILA!
Sampai tumit aku jadi keras and sakit :(
Then, sebelum malam kebudayaan aku pergi mandi.
Dah mandi tapi rasa macam belum mandi lagi,
Badan aku masih gatal gatal.
macam sial.
Then, abg zai bagi baju yang aku order haritu.
Size kecik pulak, LAGI MACAM SIAL!!
Dahlaa aku ni terlebih 'kurus' x)
Tahu aku order size besar sikit -,-
Then, team paling gempak sekali masa perform team amirul and team urusetia.
GILA BABENG BEST!
Then, lepas habis malam kebudayaan aku pegi tolong faisal a.k.a BABYFACE dengan daos basuh pinggan.
At the same time, bergurau senda dengan senior, HAHA :D
Then, dapat tido awal sikit,
sepatutnya tido lambat, nak kena tolong masak nasi lah apa lah untuk besok,
But aku dengan Nina buat muka, terus si mak tiri tu bagi tido awal, HAHA.
Then, aku dengan nina tukar baju kebangsaan iaitu tshirt dan seluar pendek, haha.
Nina pakai sleeveless, aku pakai tshirt sebeb malu bulu ketiak aku tak shave lagi, HAHA!
Then hari 3.
Kitorang bangun pukul 5.
Dapatlah tido dua jam lebih, lama sikit.
Bangun bangun pi basuh muka gosok gigi then terus menghadap dapur buat breakfast, ergh -,-
Then buat lunch pulak, double ergh -,-
Untuk lunch kitorang masak nasi, telur, ayam masak merah, SEDAP KAN? hee.
Lepas masak pergi rehat rehat jap, then packing barang.
After that pergi buat istiadat penutup,
Then, BALIKKK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
HOORAYYYYYYYYYYYY!
Time balik, fiqah, mirol n ruby tumpang aku.
Then, after sampai rumah, aku terus tido sampai pukul 10 malam,
Then bagun sekejap tukar baju tido dengan tak mandinya sambung tidor,
Pukul 11++ baru aku bangon, hoho.
Sampai sekarang penat tak hilang :((

No comments: